понедельник, 7 января 2019 г.

21-საუკუნის განათლების წინაშე მდგარი გამოწვევები

21-საუკუნის განათლება ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე შეუძლებელია

ძველი ინდური სიბრძნე
მითხარი და მე დავიწყებ, მაჩვენე და მე შევძლებ დამახსოვრებას, დამაინტერესეთ და მე გამოვიგონებ...



21-საუკუნის განათლება ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე შეუძლებელია. ეს ჩემი პოზიციაა, ხშირად მეუბნებით წიგნი სწავლების შეუცვლელი ინსტრუმენტია! უწიგნოდ დავიღუპებით. 

მოგყვებით, 
გისმენთ, 
მჯერა თქვენი.... 


სცადეთ ლექციით და წიგნით ამიხსნათ გასაღების მექანიზმის მუშაობის პრინციპი. შემდეგ კი შემაფასეთ ისე, როგორ მთელი ამ 12 წლის განმავლობაში მაფასებდით, ანუ 48 ფურცლიან რვეულში დამაწერინეთ, შინაარსი თუ რა გავიგე.... 

ახლა კი შეაფასეთ საკუთარი შრომა. როგორ ფიქრობთ, რა უნარი განმივითარდა? წერა? კითხვა? დამჭირდება კი მე ეს უნარი 21 საუკუნეში?...

ჰმ...

თუ დღეს თქვენ ვერ ახერხებთ ელემეტარული კარის გაღების მექნიზმი ამიხსნათ და გამაგებინოთ,  შეძლებთ კი, თქვენ, ჩემში განავითაროთ ის უნარები, რაც მე, 2030 წელს დამჭირდება?

დარწმუნებული ვარ, როცა სკოლას დავამთავრებ, ისეთი კარების გაღება მომიწევს, რომლებსაც გასაღები არც კი სჭირდება.... მიუხედავად ამისა მე თქვენ ამ ცარცის და დაფის ამარა წიგნთან დამტოვეთ მასწავლებელო და კარიც კი ვერ გაგვიღია 

დათოს რჩევაა, მოდით ერთად მოვარგოთ 21 საუკუნის კარს გასაღები



მსგავსი თემა


21-ე საუკუნის უნარჩვევები და წიგნი....

21 - ე საუკუნის ძირითადი უნარ - ჩვევები 1
სწავლისა და გამომგონებლობის უნარ - ჩვევები
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
     მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
     ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
     ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
     შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
     საღი მსჯელობა და აღქმა;
     რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
     სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
     მიზნობრივი კითხვების ფორმულირება და დასმა სხვადასხვა მოსაზრების
გასაცნობად და უკეთესი გადაწყვეტილებების მისაღებად;
     ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
     იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
     სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
     საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ - ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
      ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
      ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ / სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.

მედიაწიგნიერება
      მედიაგზავნილების შექმნის, მათი მიზნობრიობის, გამოყენებული ინსტრუმენტების, მახასიათებლებისა და კონვენციების ცოდნა;
      მესიჯების ინდივიდუალურ დონეზე ინტერპრეტაციას / გაგებას შორის განსხვავებების, მედიაგზავნილებში ღირებულებებისა და მოსაზრებების გათვალისწინების ან უგულებელყოფის და რწმენაზე თუ ქცევაზე მედიის გავლენის საკითხების შესწავლა და ანალიზი;
      ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური / იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა .
ისტ (ინფორმაციულ - საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) წიგნიერება
      ციფრული ტექნოლოგიების, კომუნიკაციის ინსტრუმენტებისა და / ან ქსელების შესატყვისი გამოყენება ინფორმაციაზე წვდომის, მისი მართვის, ინტეგრაციის, შეფასებისა და შექმნისათვის გენერირება ცოდნის ეკონომიკაში ფუნქციონირების მიზნით;
      ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური / იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.

სასიცოცხლო და კარიერული უნარ - ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
      განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
      გაურკვეველ სიტუაციებსა და პრიორიტეტების ცვლილების გარემოში ეფექტურად მუშაობა.

ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა
      საკუთარი სასწავლო საჭიროებებისა და წარმოდგენების მონიტორინგი;
      უნარ - ჩვევების განსაზღვრული დონის და / ან სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებული ჩარჩოს მიღმა სამუშაოს ჩატარება, ცოდნისა და კომპეტენტურობის ამაღლების მიზნით;
      ინიციატივის გამოჩენა, უნარ - ჩვევების პროფესიულ დონეზე დახვეწის მიზნით;
      დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი ზედამხედველობის გარეშე;
      დროის და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
      უწყვეტი განათლებისთვის მზაობის დემონსტრირება.

სოციალური და კულტურული უნარ - ჩვევები
      ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
      მოსაზრებებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსება სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას;
      კულტურული განსხვავებების გათვალისწინება და სხვადასხვა პერსპექტივის გამოყენება შემოქმედებითობისა და მუშაობის ხარისხის ამაღლების მიზნით.

პროდუქტიულობა და ანგარიშვალდებულება
      მაღალი სტანდარტებისა და მიზნების განსაზღვრა და უზრუნველყოფა სამუშაოს ხარისხიანად და დროულად შესრულებისათვის;
      გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
      ინტერპერსონალური და პრობლემების გადაჭრის უნარ - ჩვევების გამოყენება ჩართული მხარეების მიერ მიზნების მისაღწევად;
      ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების / უნარების გამოყენება საერთო მიზნის მისაღწევად;
      ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება;
      ფართო საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.

Комментариев нет:

Отправить комментарий